Obec Habovka

Okolo Roháčskych plies

Ťatliakovo jazierko – Prvé Roháčské pleso – Druhé a tretie Roháčské plesá – štvrté Roháčské pleso – Opálové pliesko – Roháčský vodopád – Adamcuľa

Jedným z najkrajších turistických podujatí je prechod okolo Roháčskych plies. Je to vlastne okruh, ktorý vedie najzaujímavejšími časťami Roháčskej doliny v horskom pásme kosodreviny okolo šiestich horských plies a Roháčskeho vodopádu. Nad nimi sa týčia horské štíty s nadmorskou výškou nad 2000 m. n. m. Túto horskú túru Vám pre jej nenáročnosť vrelo odporúčame.
Pri peknom počasí sa dá odporučiť ako celodenný rodinný výlet.

Z Habovky autobusovým spojom SAD cez obec Zuberec smerom na horskú poľanu ZVEROVKA. (1037 m n.m.). Vystúpime však jednu zástavku pred Zverovkou na rázcestí. Odtiaľ pokračujene po asfaltovej ceste, ktorá je dlhá asi 5 km a končí až v závere Roháčskej doliny, na parkovisku Tanapu. Tu v minulosti stála tzv. ŤATLIAKOVA CHATA .Teraz je v letnej prevádzke bufet
a záchranná stanica TANAPU s občasnou nepravidelnou záchrannou službou.
Dominantou tohto priestoru je ŤATLIAKOVO JAZIERKO (1370 m n. m. 0,28 ha 1,2 m)

Tu sa vlastne začína náš prechod.
Turistický náučný chodník, ktorý nás vedie je upravený a veľmi pohodlný. Cestou nás budú sprevádzať informačné tabule nainštalované správou TANAP - u. Z nich sa dozvieme veľa zaujímavých informácií o tejto oblasti. Spočiatku naša trasa vedie popod úbočie vrcholu Rákoňa (1879 m n. m.) a Volovca (2068 m n. m.) až dôjdeme na rázcestie pod Ostrým Roháčom
(2084 m n. m .). Tu odbočíme doprava a po zelenej značke pokračujeme úzkym chodníkom popod vrch Zelené až ku prvému Roháčskemu plesu v nadmorskej výške 1563 m.n.m. rozlohe 2,22 ha hĺbkou 6,5 m. Nachádza sa tam aj zrub pre potreby Horskej služby. Pleso obídeme po jeho pravom brehu a ďalej krátkymi serpentínami prídeme ku stredným alebo Druhému vo výške 1650 m.n.m. rozlohe 0,21 ha hĺbkou 1,3 m a Tretiemu plesu vo výške 1653 m n.m. rozlohe 0,61 ha a hĺbke 3,7 m. Plesá obchádzame sprava a po úbočí vrchu Predné Zelené prídeme ku hornému alebo Štvrtému plesu vo výške 1718 m.n.m. rozlohe 1,45 ha hĺbkou 8,1m. Toto je najvýšší bod našej túry, ďalej budeme už len zostupovať. Po skalnatom chodníku opatrne schádzame , neskôr serpentínami do SPÁLENEJ DOLINY, okolo OPÁLOVÉHO PLESA a ďalej lesným porastom až kým neprídeme na odbočku ku ROHÁČSKEMU VODOPÁDU. Tu vedie odbočka cez drevenú lávku asi 5 min. Vodopád má výšku asi 18 metrov. Od vodopádu sa vrátime späť a ďalej zostupujeme upraveným chodníkom až na asfaltové parkovisko ktoré sa nachádza na bývalej poľane ADAMCUĽA.  Z poľany Adamcuľa po asfaltovej ceste zostupujeme až na rázcestie kde je zástavka SAD.